Quixo Oyunu

%10
1.349,10 TL
1.499,00 TL
Stok Kodu
an_QUIXOCLA
Havale Fiyatı
1.322,12 TL (%2,00 havale indirimi)
Hızlı Gönderi
Quixo oyunu 8 yaş ve üzeri 2 veya 4 kişiyle oynanır.
Uzaysal algılama, strateji becerilerini geliştirir.
Kutu Boyutları:  280 x 280 x 60 mm
Kutu İçeriği: 1 adet ahşap oyun alanı, 25 adet ahşap oyun parçası, 1 adet bez torba, kurallar kitapçığı 
 
Oyun süresi: 10 ile 20 dakika arasında değişir. Turnuvalarda her oyuncunun oynama süresi sınırlanabilir. 
Aldığı Ödüller: Mensa Select Top 5 Best Games 1995 - Amerika, Games Magazine "Best New Strategy Game” 1995 - Amerika, As d’Or Festival International des Jeux-Golden Ace 1995 – Fransa
 
Quixo Nasıl Oynanır?

    25 küp oyun tahtasının ortasına yerleştirilir. Her küp üst yüzü ile tanımlanır Şekil 1 de görüldüğü üzere küplerin üste gelen yüzü çarpı, daire veya boş olabilir. Küpler oyunun başında Şekil 2’ de görüldüğü gibi boş yüzleri üste gelecek şekilde yerleştirilir. İki takım veya oyuncu ilk önce kimin çarpılı küplerle, kimin daireli küplerle oynayacağını ve kimin oyuna başlayacağını kararlaştırır.

     
    Oyunun Amacı
     
    Seçtiğiniz sembolü taşıyan ( çarpı veya daire ) küpleri Şekil 5 ‘de görüldüğü gibi oyun tahtası üzerinde enine, boyuna veya çapraz olarak sıralamak.
     
    İKİ OYUNCU İLE OYNAMA
     
    Sırası gelen her oyuncu bir küp seçer ve aşağıdaki kurallara göre küpleri hareket ettirir. Sonra sıra diğer oyuncuya geçer. Hiçbir zaman sırası gelen oyuncu oynamamazlık yapamaz.
     
    Küp Seçme ve Alma
     
    Oyuncular boş yüzü veya kendi seçtikleri sembol üstte olan ve Şekil 3’ te açık renk olarak görülen, karenin çevresine dizilmiş küplerden birini seçebilir ve ele alabilirler. Oyunun başında bütün küplerin boş yüzleri üstte olduğundan, herhangi boş yüzlü bir küp seçilerek başlanır. Rakibinizin sembolünün üstte olduğu bir küpü seçemezsiniz ve alamazsınız.
     
    Küp Sembolünün Değiştirilmesi
     
    Seçtiğiniz küpün üst yüzü boşta olsa kendi sembolünüzü de taşısa küpü tekrar yerleştirirken mutlaka kendi sembolünüzü üst yüze getirmelisiniz.
     
    Küpün Tekrar Konulması
     
    Seçilerek ele alınan küple birlikte oyun tahtası üzerinde bazı sıralarda eksik küp kalır. Elinize aldığınız küpü diğer uçtan sıradaki bütün küpleri iterek, eksik sıraları tamamlayacak şekilde tekrar oyun tahtası üzerine koyunuz.  Şekil 4 ‘ te görüldüğü üzere X sembollü küp A, B veya C noktalarından diğer sıra küpleri iterek kaydırmak suretiyle yerleştirilebilir. Hiçbir zaman ele alınan küp alındığı yere konamaz.
     
    OYUNUN SONU
     
    Kendi sembolünü taşıyan ( çarpı veya daire ) küpleri Şekil 5 de görüldüğü gibi oyun tahtası üzerinde enine, boyuna veya çapraz olarak sıralayan oyuncu oyunu kazanır. Aynı anda hem kendi hem de rakibinin küpleri sıralanmışsa oyunu rakip oyuncu kazanır.
     
    DÖRT OYUNCU İLE OYNAMA 
     
    Oyuncular ikişer kişiden oluşan iki takım halinde oynarlar. Şekil 6’ da görüleceği üzere aynı takımın oyuncuları karşılıklı oturur ve saat yönünde sıra değişerek her oyuncu sırası gelince oynar. Oyuncular oyuna başlamadan önce takım arkadaşlarına oyun sırasında fikir verilip verilmeyeceğine karar verirler. 
     
    OYUNUN OYNANIŞI
     
    Sırası gelen her oyuncu bir küp seçer ve aşağıdaki kurallara göre küpleri hareket ettirir. Sonra sıra diğer oyuncuya geçer. Hiçbir zaman sırası gelen oyuncu oynamamazlık yapamaz. 
     
    Küp Seçme ve Alma
     
    Oyuncular boş yüzü veya kendi seçtikleri sembol üstte olan ancak nokta ile kendisine yönlenmiş küplerden birini seçebilir ve ele alabilirler. Şekil 7’de görüleceği üzere küplerin yönlerini belirtmek üzere küpler üzerindeki sembollerin bir kenarına nokta konmuştur. Oyuncular sembollü küp seçmek istemesi halinde ancak bu noktanın kendi tarafında olan ve kendi takım sembolünü taşıyan küplerden birini alabilir. Örnek olarak şekil 7’ deki A takımın sembolü dairedir ve takımın A1 ile işaretlenmiş oyuncusu V,W küpleri, A2 ile işaretlenmiş oyuncusu ise X,Y ve Z ile işaretlenmiş küpleri seçebilir. Oyunun başında bütün küplerin boş yüzleri üstte olduğundan, herhangi bir boş yüzlü küp seçilerek başlanır. Rakibinizin sembolünün üstte olduğu bir küpü seçemezsiniz ve alamazsınız.
     
    Küp Sembolünün Değiştirilmesi
     
    Seçtiğiniz küpün üst yüzü boşta olsa kendi sembolünüzü de taşısa, küpü tekrar yerleştirirken mutlaka kendi sembolünüzü küpün üst yüzeyine getirmelisiniz. Küpler tekrar yerleştirilirken üzerindeki nokta gelecek seferde küpü kimin hareket ettireceğini belirleyeceğinden dolayı çok dikkatli olunmalıdır. 
     
    Küpün Tekrar Konulması 
     
    Seçilerek ele alınan küple birlikte oyun tahtası üzerinde bazı sıralarda eksik küp kalır. Elinize aldığınız küpü diğer uçtan sıradaki bütün küpleri iterek, eksik sıraları tamamlayacak şekilde tekrar oyun tahtası üzerine koyunuz. Şekil 4’ de görüldüğü üzere X sembollü küp A, B veya C noktalarından diğer sıra küpleri iterek kaydırmak suretiyle yerleştirilebilir. Hiçbir zaman ele alınan küp alındığı yere konamaz. Oyuncular çevre küpler arasında boş küp veya kendi sembolünü taşıyan ve kendisine nokta ile yönelmiş küp olduğu sürece oynamak zorundadırlar. 
     
    OYUNUN SONU 
     
    Kendi sembolünü taşıyan ( çarpı veya daire ) küpleri Şekil 5’ de görüldüğü gibi oyun tahtası üzerinde enine, boyuna veya çapraz olarak sıralayan takım oyunu kazanır. Aynı anda hem kendi hem de rakibinin küpleri sıralanmışsa oyunu rakip takım kazanır.
     
     
    quixo oyunu 
     
     
     
    Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!
    TAVSİYE ÜRÜNLER
    %5
    1.044,05 TL
    1.099,00 TL
    %5
    949,05 TL
    999,00 TL
    %5
    293,78 TL
    309,25 TL
    Quixo Oyunu Quixo Oyunu avantajlı fiyatla Brainbox Oyuncak'ta. Hemen satın alın! an_QUIXOCLA
    Quixo Oyunu

    Tavsiye Et

    *
    *
    *
    IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.